2Mei
Kasteelconcert 2 Mei 2018

De Rattenvanger van het Kasteel

Koninklijke Fanfare St. Willibrord uit Heeswijk presenteert i.s.m. Kasteel Heeswijk “De Rattenvanger van het Kasteel”.

Op 21 mei, Tweede Pinksterdag, vindt op Kasteel Heeswijk de “Dag van het Kasteel” plaats. Op het kasteel zal een bijzonder concert gaan plaatsvinden. Koninklijke Fanfare  Sint Willibrord zal dan “De Rattenvanger van het Kasteel” ten gehore brengen ter afsluiting van de “Dag van het Kasteel”.

Tussen 16.00 en 17.30 uur vindt de unieke uitvoering plaats.

Het thema van deze Dag van het Kasteel is verborgen verhalen.

Daarom is het bekende verhaal “De Rattenvanger van Hamelen” speciaal voor de fanfare dóór fanfareleden herschreven. Jong en oud worden door een verhalenverteller meegelokt om, samen met de ‘ratten’, op reis te gaan. Het voltallige fanfarekorps zal de ervaring compleet maken met indrukwekkende en tegelijk verleidelijke muziek.

De inbreng van het Sint-Willebrordus gilde, de dansgroep Dancing Aristocats en de jeugdleden van de Koninklijke Fanfare beloven er een uniek spektakel van te maken. Luisterend naar de nummers Rattenvanger van Hamelen, Lord of the rings, Brave, Floris, Harry Potter, Aristocats, Game of Trones en Belle en het Beest kunt u genieten van een 90 minuten durende uitvoering die garant staat voor veel luister- en kijkplezier.

Toegang is gratis en de kasteeltuin is open vanaf 15.30 uur.