25Jun
Fanfarekamp 2012 25 Juni 2012

Het kamp wordt ieder jaar weer mogelijk gemaakt door de sponsoren en de vrienden van de fanfare. Doel van het kamp is om de band tussen de jeugdige muzikanten te versterken en elkaar muzikaal te inspireren. Tijdens het afsluitende concert op de zondagmiddag blijkt dat elk jaar weer goed te lukken. Na twee nachten met weinig nachtrust en drukke dagen wordt dan weer een lekker stuk muziek gespeeld.

Voor jeugdige muzikanten is het tegenwoordig wat lastiger om een instrument te leren bespelen. Er zijn immers zo veel leuke activiteiten waaraan je kunt deelnemen. Door dit weekeinde helpt de Fanfare haar jeugdige leden hun enthousiasme voor het maken van muziek vast te houden. Dat het weekeinde effect heeft, blijkt wel uit het aantal deelnemers. In het begin 32 en dit jaar – ondanks proefwerkweek en EK - maar liefst 58 deelnemers. Bijna een verdubbeling!

Hoogtepunt van het weekeinde was dit jaar ‘wanted’. Een soort dropping maar dan moeilijker en spannender. De verschillende groepen moesten zonder gezien te worden de weg terug naar de kampeerboerderij zien te vinden. Winnaar van het weekeinde waren de belhamels die over alle onderdelen de meeste punten scoorden.