6Jan
Van Sambaballen tot Anton aus Tirol 6 Januari 2013

De triomfmars uit Aida en ‘Wo die Wolga fliesst”. Maar al snel werd er wat steviger muziek gespeeld. Zoals ‘Carnaval de Paris’  met een flashmob van de slagwerkers. Ritmisch hoogtepunt was een optreden van de slagwerkers als Samba-band. Een paar dames met losse heupen erbij en ze hadden zo mee kunnen lopen in  Rio.

Een duo  duo’s

Zang was er dit jaar van twee duo’s. Het duo Toos en Patries vertolkte het nummer Mexico met verrukkelukke uithalen. Rene Habraken en Toon van de Veerdonk namen de Duitse inhakers voor hun rekening met nummers zoals ‘Anton aus Tirol’ en ‘Festival der Liebe’. Traditiegetrouw nam ook het koor  Iddus deel aan het concert , dit jaar met klassiekers zoals ‘zak es ff deur’.

Show

De creatieve geesten van de fanfare hebben weer iets bijzonders van het concert gemaakt. Zo kwam de jeugdslagwerkgroep op als Japanse draak die zich door de zaal kronkelde. Na op het podium te zijn aangekomen speelde zijn een bijzonder ritmisch nummer op lange bamboe stoken en stevige basedrums.

Prinses en dansmariekes.

De prinses en de dansmariekes waren natuurlijk ook weer van de partij. Prinses Marianne, kreeg van Katja Brooijmans  de bazuin om een jaartje te oefenen. Ook de dansmariekes waren weer present met dit jaar een bijzondere gevarieerde show. Het was weer een heerlijke ochtendje om optimaal in de stemming te komen voor carnaval.