21Apr
Outdoor rock 21 April 2014

De dirigenten Mari van Gils, van de Koninklijke Fanfare St. Willibrord uit Heeswijk, en Jan van den Brandt, van Muziekvereniging Fidelis uit Breda, hebben de euvele moed gehad om een dergelijk spektakel op touw te zetten. Beide fanfares spelen samen met de Herrie-Davidson Band, die gaat zorgen voor de finishing touch wat betreft het rockgeluid.

Het recept is als volgt. Neem twee fanfare-orkesten bestaande uit trompettisten, bugelisten, hoornisten, saxofonisten, bassisten, baritonisten, trombonisten en slagwerkers. Voeg daaraan toe drummer Ton, gitarist Marc, basgitarist Peer, toetsenman Gerard en zanger René van de Herrie-Davidson Band. Schrijf partituren die zijn afgestemd op fanfare en rockband. Besteed gedurende enkele maanden de wekelijkse repetitie aan het instuderen van het repertoire. Maak het geheel op smaak met een tiental zangers en zangeressen.
De Koninklijke Fanfare St. Willibrord heeft het publiek al een voorproefje gegeven van rock-'n-roll tijdens het Carnavalsconcert dit jaar. Na het eerste Carnavalsconcert in 1978 is dit evenement een traditie geworden met ieder jaar een ander thema.
Muziekvereniging Fidelis is bekend van Feel the Music, een wervelende show met muziek, zang en dans. Voor de vierde editie in 2015 worden nu al plannen gemaakt.
De leden van Herrie-Davidson Band zijn allemaal opgegroeid in de jaren '60 en '70. Hun wilde haren hebben ze inmiddels verloren, maar niet hun liefde voor de rockmuziek uit die tijd.
Er worden nummers gebracht van onder andere The Rolling Stones, Deep Purple, The Who, Queen.
Het rockconcert vindt plaats op donderdag 15 mei vanaf 21.00  uur op het Spanjaardsgat  in Breda en op zaterdag 14 juni vanaf 20.30 uur in Openluchttheater de Kersouwe te Heeswijk