De Jeugd Slagwerkgroep

De jeugdslagwerkgroep heeft zich onder leiding van dirigent Wim van Zutphen - net als de slagwerkgroep - breed ontwikkeld. Zo wordt gebruik gemaakt van allerlei soorten melodische instrumenten zoals de marimba en xylofoons. Een aantal leden van de groep schrijft zelf stukken en ook het experiment wordt niet geschuwd wat blijkt uit het gebruik van een collectie flessen als melodieus slagwerkinstrument.

Dat de leden van de jeugdslagwerkgroep worden gestimuleerd om hun talenten te ontwikkelen. Dat dit ook goede resultaten oplevert blijkt bijvoorbeeld uit de aanwezigheid van een Nederlands Kampioen Multi percussion in de eerste divisie.

Er wordt regelmatig samen met de slagwerkgroep opgetreden, bijvoorbeeld bij het carnavalsconcert .

Aan het repeteren in de fraaie oefenruimte in Bernrode.

Jeugdleden oefenen op een xylofoon.

De repetities zijn leerzaam en plezierig zodat de leden enthousiast blijven.

Optreden tijdens een zomeravondconcert.