8Jan
Carnaval 2012 8 Januari 2012
Afgelopen zondag was het al vroeg een drukte van belang rond de Zaert in Dinther vanwege het jaarlijkse carnavalsconcert. Om 11 uur was de zaal al gezellig vol en stipt om 11 minuten over 11 startte het programma. Het carnavalsconcert wordt ieder jaar verzorgd door de Koninklijke Fanfare Sint Willibrord en ook dit jaar hebben ze weer een knallende show neergezet. Het thema was dit jaar ‘het wilde westen’ wat de creativiteit van de Koninklijke Fanfare flink heeft geprikkeld.

In een twee uur durende programma passeerde een groot aantal verschillende acts de revue. Zo was er een nummer van de jeugdslagwerkgroep waarbij in plaats van slaginstrumenten gebruik werd gemaakt van speelkaarten, kranten, flessen en zakdoeken om een scene in een ‘saloon’ ritmisch te ondersteunen. Verder veel zang, zoals van onze eigen voorzitter Katja Brooijmans met het heerlijke nummer ‘nine-to-five’ van Dolly Parton. Verder ook Dixieland muziek gespeeld door de fanfare onder leiding van Mari van Gils.

Natuurlijk was er ook ruimte voor de vaste onderdelen van het programma zoals de dans van groepen “Sense’ en “Solvation’ en het uitreiken van de hoorn aan de prins Wilson.

Aan het einde van de programma speelde de slagwerkgroep van de Koninklijke Fanfare een bijzonder nummer dat al is ingestudeerd voor de 28 mei aanstaande wanneer vanaf 20.00 uur op het kasteel Heeswijk een avond rond het thema “Riverdance’ wordt verzorgd met natuurlijk veel percussie, dans en koren.

Voor meer foto's  klik hier