28Apr
Riverdance 28 April 2012

Samenwerking.

Van St. Willibrord namen de muzikanten van de jeugdslagwerkgroep en de slagwerkgroep deel aan het concert. Van het orkest speelde Elly Brouwers op viool en Marga van Zutphen op accordeon mee.  De dansers van de Heeswijkse balletschool verzorgde tijdens de avond verschillende dansen. Het Gilde van Dinther en het Gilde van Heeswijk verzorgde samen een optreden. Terwijl na de pauze de slagwerkers diverse nummers samen met Amicanto speelde.

Breed instrumentarium.

Dat slagwerk meer is dan een wat trommels en bekkens is 2e pinksterdag wel weer gebleken. Tijdens het optreden werd gebruik gemaakt van xylofoons, marimba’s, vibrafoons en overige melodische slagwerkinstrumenten, flessen en klokkenspel. Instrumenten die samen met de accordeon en viool voor de authentieke Ierse klanken zorgde. Af en toe leek het ook wel of de Engelse artiest Mike Oldfield - een aantal van de lezers zullen zich hem nog herinneren - op het podium zat.

Talent.

Tijdens de avond waren er diverse solo’s bijvoorbeeld van Maartje en Tom van Zutphen en Peter Bossers. Terwijl er door de jeugdslagwerkgroep nummers werden gespeeld die door de eigen leden Jens Verhoeven en Jentje de Mol zijn geschreven. De dirigent en inspirator van de slagwerkers, Wim van Zutphen, heeft een klimaat gecreëerd waarin zijn muzikanten tot grootse prestaties komen.

Mystieke sfeer.

Tijdens de avond werden er ondermeer nummers Enya gespeeld en gezongen terwijl Fenna Nijssen en Angela van der Wijst, de avond met behulp van een speciaal verhaal presenteerden. Het resultaat was dat het publiek in de tuin enthousiast begon mee te klappen wat de sfeer nog eens extra versterkte. Voorzitter Katja Brooijmans was duidelijk dik tevreden toen zij de avond met mooie woorden afsloot.