9Dec
1e prijs voor orkest Koninklijke Fanfare Sint Willibrord! 9 December 2012

Onder leiding van dirigent Mari van Gils zijn drie stukken gespeeld. Als eerste het stuk ‘Where Eagles Soar’ wat door onze dirigent Mari van Gils zelf is bewerkt. Daarna het verplichte stuk ‘Het Ministerie Van Fanfare’ en tenslotte nog ‘Gullivers Travels’.

Geen eenvoudige stukken, maar dan kan natuurlijk ook niet tijdens een concours in de derde divisie. De stukken zijn in het voorjaar al eens gespeeld maar vervolgens hebben we ons gericht op het concert met Ge Reinders in de Kersouwe. Na de zomervakantie hebben dirigent en muzikanten zich weer volledig op het concours kunnen  richten.  In de afgelopen maanden hebben zij intensief gerepeteerd en verschillende uitwisselingsconcerten gespeeld.

Afgelopen zondag was het dan zover, het concours. Na afloop van het concert was dirigent Mari van Gils blij met de geleverde prestatie. Hij was vooral tevreden omdat er echt muzikaal  is gespeeld.

Een eerst prijs met een mooie beoordeling, namelijk 81 en 83 punten. Een mooie beloning voor de inzet en het enthousiasme van Mari en zijn muzikanten. Deze score is beloond door het slagwerkensemble dat bij aankomst van het orkest een serenade heeft verzorgd.