4Apr
Sprookjes in concert 4 April 2011

Foto's, gemaakt tijdens de repetitie van het concert, klik hier

Toegangskaarten concert bestellen, klik hier

*** persbericht *** persbericht *** persbericht *** persbericht *** persbericht ***

Er was eens…….
In het sprookjesbos rondom natuurtheater de Kersouwe komen 28 mei de elfjes tot leven. Rusteloze zielen dansen hun laatste dans. De gebochelde klokkenluider vindt schoonheid in de zigeunerin Esmeralda. 1001 sprookjes komen tot leven. Natuurlijk komt ook Roodkapje nog even kijken en … oh ja! Pas op uw bezit, want de bokkenrijders zijn weer gesignaleerd!!!
‘Sprookjes in Concert’
Een flink aantal kunstdisciplines, hebben op initiatief van muziekvereniging. Koninklijke fanfare st. Willibrord uit Heeswijk de handen ineen geslagen voor een sprookjesachtige voorstelling in de Kersouwe. Wat zijn de ingrediënten? Bekende en minder bekende sprookjesmuziek. Een boeiende verteller, de Heeswijkse balletschool en toneel. Meer heb je niet nodig voor een Sprookjesconcert, toch?

Een magisch verlicht bos

De acteurs, de danseresjes en het orkest  brengen de sprookjes tot leven in de Kersouwe, bij het vallen van de avond in een magisch verlicht bos! De ambiance en omgeving (sprookjesbos) van het theater sluiten perfect aan bij de sfeer en thematiek voor dit concert. Bovendien heeft de Kersouwe haar hulp aangeboden bij de kaartverkoop, decorbouw, licht en geluid.

Voor kinderen, volwassenen en ouderen

Het wordt een betoverend spektakel voor een breed publiek dat zowel kinderen als volwassenen en ouderen zal raken en zal meevoeren in de dromerige, illusionaire sfeer die wij met onze show neer zullen zetten. Om te voorzien in voldoende speelruimte is ervoor gekozen om het concert op te voeren in het grote theater.

Unieke samenwerking

Voor het sprookjesconcert  hebben wij gekozen om samen te werken met andere lokale culturele disciplines. De voorstelling moet tot de verbeelding spreken en een gedenkwaardige avond opleveren  waar nog lang over nagepraat zal worden. De datum en tijd van de uitvoering is dusdanig gekozen dat het zo vroeg mogelijk donker is, waardoor de verlichting en sfeeropbouw optimaal tot hun recht komen.Noteer daarom in uw agenda
Zaterdag 28 mei, 20.30 uur – de Kersouwe -  ‘Sprookjes in Concert’

Kaarten zijn vanaf 1 april  te koop voor €10,- per stuk bij onderstaande adressen:
De Kersouwe + de VVV Heeswijk-Dinther + Uitpunt aan de markt in Veghel

Organisatie en conceptontwikkeling: Muziekcie en bestuur Koninklijke fanfare st. WillibrordMuzikale leiding: Mari van Gils
Spel regie: Floor Cremers
Ballet: Willeke van der Slooten
Tekstschrijver en verteller: Richard Thuis

Nadere informatie:Hans Kaandorp 06 2090 1340

Dit concert wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsers:

Rabobank Bernheze/Maasland